Köp & leveransvillkor
Vår målsättning är att ge Dig som kund en trygg och professionell service. Nedan följer våra köpvillkor, vilka överensstämmer med gällande lagstiftning samt våra egna riktlinjer. Vid frågor kontakta gärna oss via mail. Leverans av beställda varor sker normalt inom 3-5 arbetsdagar om inget annat anges. Gäller dock med reservation för slutförsäljning och leveransförseningar. Vi meddelar dig så snart som möjligt via den mail du uppgivit vid ordertillfället om ungefärlig leveranstid. Om varan skulle vara slut i lager skickar vi den till dig så fort som vi får in den igen. Om du ångrat ditt köp innan vi skickat dig varan, kan du alltid kontakta oss och avboka den.
Leveransen skickas med Posten varubrev och kommer då hem till din brevlåda. Om paketet är för stort skickas det till ditt närmaste Postombud. Vid beställningar av tyngre varor (från 2-3 kg) skickas varorna med posten Mypack Collect, frakten kommer att visas i kassan.
Vi reserverar oss för postens hantering och leveranstider. Paketet ligger kvar hos ombudet i ca 14 dagar därefter skickas paket tillbaka till oss på Haga Ett. En avgift på 300:-tas då ut och betalas av dig som kund för tillkommande omkostnader för returhantering av ej uthämtade paket.
Transportskador.
Om varan kommer bort eller om du vid mottagandet upptäcker en transportskada på försändelsen ska du omedelbart anmäla/reklamera detta till transportbolaget. Anmälan/Reklamationen ska ske innan du öppnar paketet. Tänk på att behålla emballaget för att kunna påvisa skadan. Om du upptäcker skadan först då du öppnat ditt paket, reklamerar du detta senast 3 dagar efter mottagandet till transportbolaget som använts. Om de ej åtager sig skadeansvaret kontaktar Du vår kundservice snarast. Om varan skadas eller kommer bort under leveransen till Dig är Haga Ett betalnings ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den, är Du som kund betalnings ansvarig.
Reklamationer
Om din vara är felaktig, skadad eller på något sätt defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta oss via e-post omedelbart så att vi kan åtgärda felet samt ge dig vidare instruktioner. Vanligen skickar vi dig en returfraktsedel för att du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan. Haga ETT tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt.
Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar. Vid återsändelse av en reklamerad vara står vi för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i dess originalförpackning.
Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är Du betalningsansvarig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av Haga ETT. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Du har tre års reklamationsrätt, avseende produktfel enligt konsumentköplagen. Den förutsätter att alla skötselråd följs och normal aktsamhet iakttagits. Dokumentera gärna din reklamation med bilder. Vid en godkänd reklamation står vi på Haga ETT för fraktkostnaden, men skulle det vara så att din reklamation inte godkänns så debiteras frakten till dig som kund. Reklamation sker via mail till order@hagaett.se.
Ångerrätt–Retur
Hos oss på Haga ETT gäller distanshandelslagen. Vilket innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Varan skall vara i nyskick, dvs. oanvänd och hel. Originalemballage skall alltid sparas och skickas med varan. Vid köp av specialbeställningar som tex möbler tillverkade för kund gäller ingen ångerrätt. Möbler som vi inte har i lager omfattas inte heller av bytes och ångerrätt. Vid ångerrätt så står du som kund för returfrakten. Paketet ska skickas spårbart till: Haga ETT, Haga Nygata 1, 413 01 Göteborg. Ange mailadress: order@hagaett.se för avisering på försändelsen.
Naturligtvis är du alltid välkommen in i vår butik för hjälp med byten och returer. Har du frågor kring din retur är du välkommen att maila oss på order@hagaett.se.
Betalning
Betalning sker med KLARNA CHECKOUT. Har du frågor rörande en faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) så kan du kontakta Klarna AB som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 08-120 120 00 eller info@klarna.com
Bekräftad order
En beställning är bekräftad när du erhållit en e-postad orderbekräftelse av Haga ETT. Vår databas genererar automatiskt orderbekräftelsen utan manuell översyn, vilket skulle kunna leda till eventuella felaktigheter. Skulle felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller Haga Ett sig rätten att korrigera detta i efterhand.